8.1.09

Pannkaka




Årets första pannkakstorsdag är snart slut.

Sitter hemma i soffan efter en mkt mysig dag.
Började kl 05.55 i morse då jag vaknade av Nea som stod och pratade i sin säng.
Morgonen bestod av bus o lek.
Vid 13 var det dax att träffa mina mammor igen, saknat dem!
Vi tog en lååååång promenad runt i Viksjö.
Så skönt att komma ut en sväng, röra på julmaten som satt sig som ett volang runt midjan.
Var dock lite nervös inför promenaden, min mage har ej varit sig själv i några dagar, men det gick toppen.
2 timmar var vi ute. Nu har jag skav på båda mina stackars fötter.

Efteråt gick vi hem till Johanna och tog en välbehövlig kaffe och barnen fick mellis.
När vi fikat, barnen lek, vi pratat av oss och vi traschat en av Alvas julklappar, pinsamt, tog jag och Nea pendeln till Sumpan.
Hann precis med tåget vilket var skönt.
Idag var det "bara" familjen på pannkaka, resten var upptagna.

Som sagt nu sitter jag i soffan och softar.
Dax att kolla lite tv nu och varva ner innan läggdax.

Må så gott där ute och sov gott

Inga kommentarer: