21.1.09

Kärlek!!

Igår var vi på mammalunch hemma hos Johanna o Alva.
Trevligt som alltid. Gillar verkligen min mammagrupp massor. Kommer sakna dem massor sedan när jag börjar jobba.

Det var fullt ös som det alltid är nu på våra träffar. Förr kunde vi sitta och softa, prata och så när vi åt, nu kastar vi oss mer el mindre i oss maten för att sedan leka med våra små.
Igår var det inget undantag....
Dessutom ville nästan alla barnen stå vid bordet för att se vad vi höll på med.
Nea tog det till en nivå högre än så, hon stod och mer el mindre hoppade vid min sida för att få smaka det jag åt.
Svårt att motstå henne när hon tittar på mig med sina stora bruna ögon och med ett leende som går från öra till öra.....

När vi mammor ätit klart och vi fått i våra små mat/mellis så lektes det som aldrig förr.
Det är kul med andra leksaker än vad som finns hemma.

Vid 3 somnade Nea som en stock och sov i 1 1/2 timme.
Fick till slut väcka henne för att vi skulle åka hem men oxå för att hon skulle somna på kvällen.

När vi kom hem och klätt av oss knackade det på dörren.
Blir alltid lite nervös när det gör det, om man inte väntar besök.
Öppnade lite försiktigt och där står det en man med en blombukett i handen.
Frågar efter Kristin med en barsck röst.
JA, svarar jag lite nervöst och innan jag hann säga tack var han vid grinden.

Gick in med ett stort leende på mina läppar. Det är så underbart med blommor.
Slet upp pappret som ett barn på julafton.

<----- Dessa var det!!!!!
På kortet stod det "Världens Bästa Mamma"

åhhhhhh kärlek!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

joli sa...

Å vad gulligt. Jag ser framför mig hur ditt leende såg ut, nästan en tår i ögat också kanske. Roligt när det är så spontana. Det är du värd.