26.1.09

Måndag

Helgen är slut och måndagen är här igen.

Vi har haft en toppen dag!
Började den med att gå till vårdcentralen för att återigen kolla Neas öron.
Hon sliter, petar och drar i sitt vänster öra.
Det är dock inget fel på henne. Kanske ett skönt tix hon har el så?!
Får se om det går över....

Sen efter vc, skyndade vi hem för att äta lite lunch innan det var dax för öppnis.
Idag stod yoghurtmålning på schemat. Se filmen...
Nea älskade att kladda. Hon var så bra på det att jag fick duscha av henne när hon var klar.
Hon hade yoghurt precis överallt. Det var så kul att se henne hålla på....

Nu på kvällen har Nea varit hos mormor och morfar medan jag och Tonie var inne i stan på möte.
Barnvaktandet gick toppen. Hon har klättrat i trappen, badat, sjungit och spelat gitarr.
Åhhh det värmde i mitt mammahjärta att allt gick bra. Första "riktiga" gången är alltid nervös...

Nu är det mys i soffan som gäller.

Kram på er!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Halkade in i din block från Sandras blogg. Tänkte på det där med öronen. Min Felicia, 11mån, höll också på så där. Jag var säker på att on hade ont i örat. Doktorn såg inget som var fel. Sedan sa hon att öronen är en erogenzon.. hehe.. så det är väl mysigt att peta o dra sig själv i öronen... Kan det kanske vara så att Nea har upptäckt öronen nyligen? Det är kansek något konstigt som sitter där på sidan av huvudet som måste undersökas.. :)