6.9.08

Mamma 60 år

Det har vi firat i dagarna 2.

Först firade vi med present, kaffe och tårta på sängen hemma hos dem i Sundbyberg.
Sen åkte familjen, tyvärr inte Tonie, till Sigtuna för att inta en lunch på stadshotellet.
Det blev en 3 rätterslunch för mig och det var underbart gott.

Sigtuna är verkligen en mysigt stad.
Så mysigt att gå på huvudgatan och bara titta in i alla skyltfönster.
Mycket fina små butiker.
Fick ett par stövlar av mamma! Sååå cooola!

En av våra presenter. En korg full med goda italienska delikatesser

Familjen

Skagen med smörstekta kantareller

Dricka själv

Efterrätt


Igår hade vi fest hemma i Sumpan med släkten.
Hela släkten var där vilket innebär 2 mostrar+Lasse (min mosters man), mina 2 kusiner, mitt kusinbarn. Sen min familj, mamma, pappa, min bror, Nea & Tonie.
Totalt är vi 12 st.

Åt en utsökt middag!!!
Mamma hade gjort tilltugg till champagnen.
Simon, min bror, hade gjort förrätt. Bruchetta. Min favvo!
Pappa hade gjort varmrätten, en gryta med kött.
Jag stod för efterrätten, en citron-och marängtårta.
Sen till kaffet serverades det biskvier.

Gissa om vi alla var proppmätta!!!!!?????

Jag verkligen älskar när hela släkten ses!
Vi brukar kalla oss "Den italienska familjen"


Det har varit 2 toppen dagar.

Inga kommentarer: