20.2.09

Dagisstrul

Det höll på att skita sig med Neas dagisplats.
Har väntat, väntat på papper från kommunen om dagisplatsen Nea ska ha i höst.
Inget har kommit så idag ringde jag för att höra mig för varför det ej kommit ngt.

Då visade det sig att platsen inte fanns kvar för att vi tackat ja till en annan plats nu i april.
Varje gång jag ringt till kommunen har jag frågat hur det blir med kö platsen om man tackar ja till ngt som som ligger lågt prioriterat och fått som svar att "det är inga problem. Nea står kvar i den kön till det dagiset som ni satt högst upp på listan"
Lugnt kände jag och tackade ja till platsen vi fått erbjudande på.

Hänger ni med?! Rörigt är det.....

Men nu idag när jag ringde fick jag höra att platsen var borta och att Nea inte fanns med i ngn kö.
MY GOOOOOOOOD
Hela jag gick sönder och kände hur hela våran planering skitit sig.

Kvinnan på kommunen bad att få återkomma och vi la på.
Gissa om jag var nervös!!!
Ursch det var hemska 30 min.
Men hon ringde tillbaka som hon sa och sa att det fanns en plats till Nea.

Mitt hjärta slog dubbla slag och en lättnad spred sig inombords.
Så nu väntar jag återigen på att papper ska komma som jag ska skriva på.

Hoppas verkligen inte att det skiter sig.
Vill att hon ska gå på detta toppen dagis som ligger ett stenkast från oss....

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj da.. men skönt att d finns en plats! jag hoppas det slutar bra tillslut!!! kramis

Anonym sa...

Jag håller tummarna för att ni ska gå på ert toppen dagis! Är det inom samma toppen företag som Bianca ska gå på (W&W)? Kram!