17.1.10

Söndag!

Varför är det så att på vardagarna sover Sessan som en stock och vill inte alls gå upp men på helgerna vaknar hon tidigt och vill inte alls ligga kvar?!
Nea vaknade kl 7 och ville ha välling. My goood tänkte jag, inte en till tidig morgon....
Men vet ni, hon somnade om när hon ätit och vi sov till 9. Så nice och precis vad jag behövde....

Det blev en softardag idag.
Hade lite ärenden att göra så vi packade vagnen och påsen, som Nea vägrar släppa, och gick ut.
Det blev en promenad på ca 90 min och det gjorde susen i kropp och knopp.
Sen blev det bakning. Trodde Nea skulle älska at kladda, rulla och äta men ICKE.
Hon tyckte inte alls det var skoj, men skam den som ger sig. Vi ska baka mera.... mamman gillade det. Nästa gång kanske vi ska göra lite sockerkaka, den smeten är ju kanon god.
Såhär såg det ut på kvällen när vi skulle handla mat.
Det blev pizza då vi varken hade ngt hemma el orkade göra ngt.
Nea vägrade overallen utan skulle till varje pris ha regnkläderna på sig. Knasfia!!!!
Det gäller ju att välja sina fajter så jag gav upp och lät henne se ut såhär.

Jajjemen påsen är med som vanligt. Nea ville även ha med den på kvällsbadet men då sa jag stopp.
Berättade för henne att påsen då skulle gå sönder men att vi kunde lägga alla sakerna, 2 ballonger, en plastödla och en badanka, i en plastpåse istället. Det gick hon med på....
Senare på kvällen kom Tonie hem.
Som vi har saknat honom. Känns bra att vara fulltaliga igen.


Inga kommentarer: