16.1.10

Lördag

Nea vaknade pisstidigt i morse.
Redan 7 ville hon gå upp. Oki jag är morgonpigg men 7 en lördagmorgon är inte humant.....
Men för att slippa en massa skrik och gråt så gick vi upp och kollade på morgonbarnprogram. En liten chans för en trött mamma att få vila lite till. Det gick en liten stund men sen kom Nea på min plan och eliminerade den.
Vid halv 9 vaknade resten av huset.
Nea blev överlycklig när mormor och morfar kom ner för trappan och började genast att trixa.

Förmiddagen var mkt mysig, vi klädde på oss och gick ut.
Skulle åkt pulka men det gillades ej utan vi lekte i parken.
Lite efter 11 lämnade jag "hemmet" och drog mot Täby.
Dax att fixa naglarna, såg rent ut sagt fördjävliga ut. Tänk att dem kan växa så fort bara det kommer lite gelé på dem.
Nu däremot är jag snygg igen och med små glitterstreck som pryder dem.

Stress tillbaka till "hemmet" för att hämta Sessan och dra vidare till julgransplundring hos moster Yvonne.
Nea älskade det. Hon är yngst i skaran och fick slå första slaget i pepparkakshuset.
Sen följde dans runt granen, bus, gos med Vovven och fiskdamm.

Det var 3 trötta tjejer, jag, Nea och kusin jenny, som satte sig i bilen några timmar senare.
Jenny släppte vi på vägen och sen styrde vi ratten mot vårat hem.
Fick försöka hålla Nea vaken vilket inte var lätt. Sjöng som en galen tupp, satt och petade på henne och frågade säkert 1000 gånger vad hon fick i fiskdammspåsen.
Gissa om hon blev irriterad på mig, men det sket jag i, för hade hon somnat i bilen hade jag aldrig fått henne i säng.

Borta bra men hemma bäst brukar det ju heta och så är det verkligen.
Älskar att vara hos mamma och pappa men känslan att få komma hem till sin egen borg är UNDERBAR!!!!!!

Kvällen blev en lugn historia.
Lite dans, mkt gos och en relativt tidig nattning.


Fiskdammspåsen ville hon ej släppa. Denna skulle vara med precis överallt!!!!!!

Inga kommentarer: