14.1.10

Morgonstund


Vilken morgon man kan ha!

Tidig morgontimme var toppen vi pratade om att morfar skulle hämta idag och Nea blev jätteglad och sa morfar typ 1000 gånger. Påklädningen gick bra och Nea sa hela tiden "kan själv" och "Neas tur". Promenaden ner till bilen var utan problem MEN SEN när hon skulle ur bilen vid dagis och INTE fick ta med min handväska bröt hon ihop. Hon är just nu galen i min väska. Ska bära på den överallt, stoppa i och ur grejjer. Hon blev så arg och ledsen när jag sa att den skulle ligga kvar. Helt förstörd. Gråtandes och sparkandes fick jag bära in henne och när fröken, som annars är en favorit, kom blev hon ännu argare. Efter mkt om och tröstande hittade hon ett par näsdukar, ej använda, i en påse och det gjorde henne glad. Då var det okej att gå in och delta i lekandet av lera.
När jag skulle gå fick jag en puss och hon vinkade glatt.

Vilket lämnande.....

Inga kommentarer: