13.12.08

Lucia



Våran dag

Nea vaknade vid halv 8. Sovmorgon, lyx....
Vi åt välling och kollade Pettsson & Findus. När flaskan var slut lekte vi och busade i sängen.

Vid 9 gick vi upp, gjorde frukost.
Nea fick gröt, vi vuxna åt mackor och kaffe.

Sen var det mkt fix inför dagen.
Jag packade Neas väska och Tonie strök min klänning och gick upp på vinden och hämtade en väska.
Jag packade ner allt som skulle med till uppvisningen. Det blev en stor och väldigt tung bag.
Tänk att kläder, smink, plattång, 2 glöggflaskor kan väga så mkt! Märkligt!

Vid halv 1 gick jag in för dörrarna vid Åkeshovshallen.
Det ser inte alls ut som när jag tränade där. Blev lite förvirrad men hittade mina danskompisar.

Det var en härlig känsla att vara tillbaka i hallen.
Jag och Mickan, min partner, var som två små barn och sprang runt i hallen och gjorde handvolter, spagathandvolter, stod på händer etc...
Det var bara sååååååååååå kul!!!!
Tänk att det sitter i kroppen hur man ska göra....
När vi lekt klart var det dax att köra igenom dansen. Det gick väl sådär.
Genrepet gick ännu sämre för min del. Körde helt galet. Missade övningar och stod fel,
men det är väl så det ska vara, genrepet ska gå dåligt så går resten galant.
I mitt fall var det så genrepet USELT och själva numret gick toppen.
Är mkt nöjd med min insatts.
Kommer sakna dansen väldigt mkt. Längtar till vårterminen!!!!

Nu på kvällen har vi haft lite hemmafix och mys i soffan.
En toppen avslutning på en bra dag.

GRATTIS NEA OCH MIG SJÄLV PÅ NAMNSDAGEN

Inga kommentarer: