26.12.08

Julhelgen

Nyss hemkommen från Duvbo och årets sista julmiddag.

Det har varit helt underbara dagar.
Julen i år var den bästa sedan jag var barn.

Vi började den 23:e m med sedvanlig tacomiddag hos fam Joelsson.
Detta år var det iof bara jag, Mia och barnen som åt. Killarna jobbade till sent.
Som varje år var det kanon gott och jag rullade hem.

Julaftonsmorgon startade med att Nea öppnade en massa paket i sängen.
Sen var det dax för julfrukost hemma hos oss m Tonies bror och familj.
Det blev bara så toppen. Ska vi nu införa som tradition.

Kl 13 var det lunch ute på Ekerö m min släkt.
Gott och väldigt lugnt och sansat. Som det ska vara på jul.
Kl 15 var det Kalle och julklappsöppnande.
Jag måste ha varit riktigt snäll i år för jag fick en massa bra och trevliga klappar.

Trötta och lite lätt irriterade/stressade åkte vi till Tonies bror m familj.
Dem bor ett stenkast från oss vilket är skönt.
Där bjöds det på en underbar middag.
Kvällen var bara såååååå rolig.
Vi drack gott och spelade Med andra ord.
Ett otroligt kul spel........ Skrattade så vi hade ont i magen.


Juldagen var bara soft.
Vi mådde väl som man kan göra dagen efter.
Trötta och ganska så matta.....


Idag, annandagen, har vi softat hela förmiddagen.
Skönt att bara vara. Ta sig den tiden att inte göra ngt utan bara låta allt se ut som det gör och bara mysa tillsammans.
På eftermiddagen åkte vi till Duvbo för att äta en god middag med min släkt.

Nu är jag proppmätt igen och 2 kilo tyngre.
Men det är det klart värt för som sagt det har varit toppen dagar.

Inga kommentarer: