25.2.10

Morgonstund

Morgonen var underbar.
En sån där som bara är toppen, superduper, kanonbra.
Nea var i sitt esse när hon vaknade, pratar och skrattar.
Hennes nya grej är att säga att hon är jättetorr och måste smörjas.
Efter blöjbyte och påklädning var hon tvungen att klättra lite.
"Nea klättra upp"
För att fortsätta ha en sån där
toppen, superduper, kanonbra morgon stod jag snällt bredvid och tittade.
Min lilla klätterapa......
När kan man sätta sitt barn i klätterskola???
Att sätta på ytterkläder och skor är nemas problemas,
för att göra det hela lite roligare hittar vi på sånger och sjunger.
Så här såg det ut när vi kom till dagis, se bilder.
Nea skulle klä av sig själv. Här åker skorna av.
Efter lite pust och stön så klarade hon allt själv.
Sen händer ngt som ALDRIG hänt förr, hon säger Hej då Mamma och vänder sig mot dörren där man går in. Jag blir mäkta förvånad och ber om en hejdå puss för att se hur hon reagerar.
Hon kommer tillbaka med ett stort leende på läpparna och ger mig en bamsepuss sen vänder hon tillbaka och springer in.
Jag hör hennes fötter som springer först och ena hållet
för att snart vända och springa åt andra hållet.
Trodde för några sekunder att hon skulle komma tillbaka men icke.
Stod och vänta ett tag men nej!
Visste inte hur jag skulle göra men efter lite funderande gick jag.
Såg Nea i fönstret när jag gick mot bilen och hon vinkade glatt.
EN UNDERBAR START PÅ DAGEN

Inga kommentarer: