7.8.08

Pannkakstorsdag

Idag är det ju torsdag och i våran familj innebär det PANNKAKA!!!
Släkten äter alltid pannkaka på torsdagar hemma hos mina föräldrar.
Min pappa införde "pannkakstorsdag" för ca 8 månader sedan.
En otroligt trevlig och rolig tillställning.

Kvällen brukar se ut så här:
Först är det pannkaka med olika sorters sylt och grädde
Sen är det fika. Kaffe el te med ngt till, idag var det moster Irenés goda bullar.
Efter fikat spelar vi tjejor kort, ginrummy, och min pappa och "svåger" sjunger och spelar instrument på övervåningen.
Tonie och Nea kollade tv och lekte i vardagsrummet.

Kortspelet gick inte alls bra idag. Tror jag kom sist båda partierna.
Sista avslutade jag inte för Nea ville åka hem.

Moster Yvonne var grym idag. Första omgången fick hon BARA 5 poäng.
Jag hamnade över 300.....
Jag säger att jag har tur i kärlek istället, för det har jag vill jag lova.
Jag har en underbar familj!!!!


Idag fick Nea en present av moster Irené.
En kopyjamas.
Så nu är hon våran lilla kalv. Hon var otroligt söt i den!

Massor med tack moster Irené!!!!

Present, en kopyjamas

Vid middagsbordet

Såklart har Nea en egen stol

Kortspel

Inga kommentarer: