19.8.08

Lyckad & Hektisk Dag

Det fanns en sång förr som hade en mening som löd typ, "Åka pendeltåg......"
Det är precis vad jag gjort!
Är nog egentligen en t-bane tjej. Det är nog mest för att det inte är några trappsteg el så när man ska in i tåget.
Förr gjorde det ju inget med trappsteg men nu är det lite bökigare. Små trappsteg gör ju inget men på det gamla pendeltågen är det ENORMA.
Varför är det så???
Så när jag stod på bussen blev jag lite nervös. Skulle det komma ett nytt tåg utan trappsteg el ett gammalt med ett enormt.
Jag hade tur, det kom ett nytt. Bara att rulla på vagnen som en världsvan morsa.
Å vad fort det går med pendeltåg. Swisssh sa det och vi var inne i stan.

Första punkten på schemat var lunch och Rum för barn med "mina" mammor.

Vi åt sushi på ett MKT BRA ställe på Gamla Brogatan. Vågar inte skriva annat än att det var mkt bra. Vi är nog portade därifrån nu.
Stället var inte så stort och ägarna såg lite smått rädda ut när det kom 6 mammor med deras vagnar, varpå en var en tvillingvagn, och tog upp halva restaurangen
Dessutom mitt i lunchrusningen.... Verkligen bra gjort av oss =)

Lunchen var toppen, dock fick jag äta i omgångar då Nea fick ett kolikanfall. Hon hade jätteont. Så jag stod mest ute på gatan med henne i famnen och försökte lugna henne.
Tillslut så släppte det onda och vi kunde gå in igen.

Nästa anhalt var Kulturhuset och Rum för Barn.
Till våran stora förvåning var det stängt. Rättare sagt var det flyttat ut till Kungsträdgården.
Vädret var inte så höjdans så vi tog en fika istället.
Mkt trevlig och mkt mera plats för alla vagnar.

Tack för en trevlig dag tjejer och barn!

Sen var det dax för vårat 2.a stopp.
Det var också inne i stan nämligen mitt gamla jobb.
Har sagt att jag ska hälsa på dem så fort jag är inne i stan.
Så det blev en kort sväng in dit. Fylla på Nea med mat i lugn och ro.

3.e stoppet blev i Solna och på gymmet.
Hade lovat Cecilia att komma förbi och säga hej. Hon har inte träffat Nea sen hon var pytte.
Det är så skönt att bara hänga där. Vi snackar massor och har det trevligt. Vi träffade även Carro. Henne har jag inte sett på länge så det var ett kärt återseende.

4.e och sista stoppet var pannkaka hos mormor och morfar, som alltid på torsdagar
Både jag och Nea var helt slut.
Så skönt att få maten serverad på bordet. Bara sitta och dega i soffan tills det är mat.
Det är lyx!

Nea fick present idag också.
En fin body med djur på och ett par randiga byxor.
TACK så mkt!

En hektisk men en alldeles underbar dag!


Här kommer vi instormandesushi stället!

Linda försöker komma på en smart lösning på hur vi alla ska få plats

Hur många barnvagnar kan man få in i denna hiss???? svaret är 4!!!!

Fika på kulturhuset

Rulltrappan var trasig så vi fick bära. Hissen var knökfull


Sara, Irené & Nea

Hanna, Sara & Nea

PUSSKALAS!!!!

Hela gänget

Inga kommentarer: